新人歓迎会

今日(昨日)は、我らが診療情報管理室に新たに配属になったメンバーの新人歓迎会でした。
おまけに、2週間の診療情報管理士見習い君の送別会でもありました。
 
なんだろね。勝手に戯言を書き綴るblogだったけど、かけないこともあるのね。(笑)
だからオブラートに包見ます。故スティーブ・ジョブズの名言からいくつか。

I want to put a ding in the universe.

様々な和訳があるようだけれど、「僕は宇宙で鐘を鳴らしたい」が発言当時の彼の若さと照らし合わせても最適だと思う。変に訳することなかれ。
で、この直訳に近い和訳。アホだwwwって思う。無理じゃんwww
だけど好き。I want to put a ding in the universe.なんだもん。
なんだか、酔っ払って帰ってきて書いてるから面倒くさくなっちゃったけど、僕が今伝えたい言葉はこれ。

Your time is limited, so don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma ― which is living with the results of other people's thinking. Don't let the noise of others' opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.

あとはググッてくれ。